Skip to Content

Vores vedtægter

Vedtægter for 6510 


§ 1 Navn og hjemsted

1.1 Foreningens navn er ”6510-nyt” og den har hjemsted i den gamle Gram Kommune, 6510 Gram. Foreningens adresse er formandens adresse. Girokort m.v. sendes til ”Bladet 6510”.


§ 2 Formål

2.1 Foreningen en upolitisk forening, der arbejder på at skabe de bedste muligheder for at orientere, oplyse om store - og små nyheder i udgivelsesområdet. Der er fokus på det positive samt – på hverdagen små glædelige begivenheder. 

Udgivelsesområdet kan udvides, hvis bestyrelsen beslutter dette.

2.2 Foreningens udkommer på en hjemmeside i et fysisk blad.

Desuden skal ”6510-nyt” også være til stede på de sociale medier.

2.3 Indholdet på hjemmesiden skal altid være opdateret. Der skal altid være mindst et nyt opslag på hjemmesiden om dagen.

2.4 Et fysisk blad skal udkomme 4 gange om året. Indholdet kan tages fra opslag på hjemmesiden. Dette kan udvides, hvis det er nødvendigt.

2.5 Indholdet af hjemmesiden og det fysiske blad skal have en positiv vinkel og afspejle det levede liv i udgivelsesområdet og skal arbejde på at skabe synlighed, synergi og sammenhæng mellem omkring borgere, foreninger og virksomheder.

2.6 Indholdet kan være: portrætter, artikler, dækning af arrangementer, kalenderstof. ”6510” er ikke beregnet til politisk stof eller skandalejournalistik.

2.7 Indholdet laves af borgerjournalister. Alle kan være borgerjournalister.

2.8 Er der tvivl om en artikel lever op til formålet, som beskrevet i § 2.1, fungerer bestyrelsen som redaktion.

2.9 Bestyrelsen kan indkøbe hjælp til at drive hjemmeside og fysisk blad og lave indhold.

2.10 ”6510-nyt” finansieres af donationer, reklamer, fonde, legater.


§ 3 Organisering

3.1 Foreningen ledes af en bestyrelse.

3.2 Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed.


§ 4 Medlemskab

4.1 medlemskredsen består af borgerne i udgivelsesområdet     

4.2 ”6510-nyt” skal være i tæt samarbejde med borgerforeningerne i 6510 området.


§ 5 Bestyrelsen

5.1 Bestyrelsen består af 5 medlemmer, heraf 1 formand, 1 næstformand, 1 kasserer og resten bestyrelsesmedlemmer.

5.2 Bestyrelsen holder møde mindst 4 gange årligt, minimum 1 gang i kvartalet.

5.3 Bestyrelsen kan til enhver tid oprette projektgrupper og nedsætte udvalg.

5.4 Formanden og kassereren tegner foreningen.

5.5 Det bestræbes, at bestyrelsen sammensættes med repræsentanter fra hele dækningsområdet

5.6 Midler søges blandt sponsorater og fonde/puljer.


§ 6 Regnskab og revision

6.1 Foreningens regnskab følger kalenderåret og aflægges for generalforsamlingen til godkendelse.

6.2 Der opkræves ikke kontingent af medlemmerne.


§ 7 Generalforsamlingen

7.1 Generalforsamlingen (i det følgende kaldet GF) er øverste myndighed i alle spørgsmål og vedtagelser sker ved almindeligt flertal.

7.2 Bestyrelsesformandens stemme tæller dobbelt ved stemmelighed.

7.3 Ordinær GF afholdes hvert år i januar kvartal. Der inviteres skriftligt på bladets hjemmeside og i det fysiske blad med mindst 14 dages varsel.

7.4 GF skal indeholde følgende punkter:

- Valg af dirigent og referent

- Bestyrelsens beretning

- Godkendelse af regnskab

- Indkomne forslag

- Valg af bestyrelsesmedlemmer

- Valg af revisor

- Eventuelt


7.5 Vedtægtsændringer kan kun ske på generalforsamlingen med mindst 2/3 stemmeflertal blandt de fremmødte stemmeberettigede.

7.6 Forslag, der ønskes behandlet på GF, skal være formanden skriftligt i hænde senest 5 dage før GF.

7.7 Bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år ad gangen.

7.8 Stemmeberettigede på GF er medlemmer af foreningen, der har været medlem i minimum 6 måneder, og som er mødt frem personligt på GF. Der kan ikke stemmes ved fuldmagt.


§ 8 Ekstraordinær generalforsamling

8.1 Der kan indkaldes til ekstraordinær GF af bestyrelsen, eller hvis 15 medlemmer ønsker dette.

8.2 Den ekstraordinære GF indkaldes af bestyrelsen med mindst 14 dages varsel, og skal ske senest 3 uger efter, der er fremsat begæring herom. Den ekstraordinære GF har samme bemyndigelse som den ordinære.


§ 9 Foreningens opløsning

9.1 Opløsning af foreningen skal vedtages på to efter hinanden følgende generalforsamlinger og hver gang med mindst 2/3 af de afgivne stemmer. 

9.2 Generalforsamlingerne skal afholdes med mindst to og højst seks ugers mellemrum.

9.3 På den afsluttende generalforsamling skal træffes beslutning om, hvilke almennyttige formål foreningens formue skal anvendes til. 

9.4 Ingen medlemmer kan få andel i formuen. Til at forestå opløsningen af foreningen vælger den afsluttende generalforsamling to personer til at gennemføre alle nødvendige dispositioner.



Vedtaget mandag d. 24. juni 2024


Ændringer:


Ændringer vedtaget generalforsamling 6. marts 2025

7.3 Ordinær GF afholdes hvert år i januar kvartal. Der indkaldes skriftligt med mindst 14 dages varsel.

Ændres til:

7.3 Ordinær GF afholdes hvert år i januar kvartal. Der inviteres skriftligt på bladets hjemmeside og i det fysiske blad med mindst 14 dages varsel.


5.1 Bestyrelsen består af mindst 5 medlemmer, heraf 1 formand, 1 næstformand, 1 kasserer og resten bestyrelsesmedlemmer.

Ændres til:

5.1 Bestyrelsen består af 5 medlemmer, heraf 1 formand, 1 næstformand, 1 kasserer og resten bestyrelsesmedlemmer.

Bestyrelsen består af fem medlemmer. (mindst slettes)