Skip to Content

Gospel, grin og stående applaus i Gram Kirke

20. maj 2026 af
Gospel, grin og stående applaus i Gram Kirke
6510NYT

Gospel, grin og stående applaus i Gram Kirke

Traditionen tro begyndte pinsefesten i Gram med en koncert i kirken. De seneste år har man høstet i egen have og ladet Gram Kirkes Gospelkor stå for koncerten.

Og det er bestemt ikke dårlige frugter, der bliver høstet. Koncerterne har været gode alle årene – men nu er koret blevet rigtig godt.

Ambitiøst program

At koret efterhånden er blevet sunget godt sammen, kunne mærkes på programmet. Der var både solister, mere traditionelle korværker og fællessang i kirken. Naturligvis skulle der også synges den om “menighedens fulde kor”, som passer både til byfest og pinse i Gram.

Og så var der mest af alt godt humør.

Det er svært at synge gospel og være sur samtidig, sagde Lasse Meyer Sørensen.

Sang, kage og godt humør

Korets leder, Lasse Meyer Sørensen, var vanen tro også i godt humør. Han bandt hele koncerten sammen og fortalte blandt andet om, hvordan koret øver om tirsdagen.

Han gjorde også rede for den kageordning, som han tydeligvis er svært begejstret for.

Det er vigtigt, at man melder til, om man kommer. Det handler ikke så meget om, om der er pladser til alle, men om der er kage nok.


Temperaturen steg i kirken

Det er svært at sidde stille, når der bliver sunget gospel. Temperaturen steg derfor også i kirken – og det gjorde den også oppe ved koret.

Amanda, som næsten altid står forrest, havde dog forudset det. Hun både synger og danser, og det giver varmen. Derfor trak hun elegant en vifte frem undervejs. Det er rutineret!

Stående applaus

Til sidst var alle oppe at stå, og der blev kaldt på ekstranumre.

Det var en herlig koncert – og en god start på pinsen. Uden for kirken stod koret og dampede af, mens folk begejstret kom hen og takkede for koncerten.

Nu venter fire dages festligheder i Gram by. Og hvis humøret bliver lige så godt som i kirken, bliver det en fantastisk pinse.


Fællespizza inden koncert