Første spadestik til længe ventet cykelsti
- kom og vær med
Fredag den 22. maj bliver der taget første spadestik til den nye cykelsti fra Gram til Brændstrup.
Det er en dag,, som har været ventet længe.
Cykelstien får stor betydning for hele området. Den skal gøre det lettere og mere sikkert at cykle mellem Gram, Gram Lergrav og Brændstrup – og samtidig være med til at binde lokalsamfundene bedre sammen.
Markering ved Gram Lergrav
Første spadestik markeres fredag den 22. maj 2026 kl. 08.00-09.00 ved Gram Lergrav, Lergravsvej 2 i Gram.
Her vil der være taler og første spadestik ved Jens Friis Felber, formand for Teknik- og Klimaudvalget i Haderslev Kommune, og Vagn Sørensen, formand for Udvalget for Klima, Miljø og Teknik i Vejen Kommune.
Arrangementet sluttes af med kaffe og morgenbrød.
Annonce

En tryggere forbindelse
Den nye cykelsti bliver dobbeltrettet og anlægges langs Slotsvej og Låsledvej fra Vester Lindetvej til Brændstrup.
I dag er der enkeltrettede cykelstier langs Slotsvej fra Gram og nordpå til Vester Lindetvej. Her etableres der en overgang, så man kan komme sikkert over på den anden siden
Et løft for området
Det er vigtigt med sikre cykelstier. Man kommer ofte ud i ny natur.
Familier og motionister får bedre muligheder for cykelture. Og besøgende får lettere adgang til Gram Lergrav og området nord for byen.
Nu håber vi på, at der også kommer gode cykelstier rundt i 6510-området. Det bør prioriteres højt, at alle kan cykle sikkert rundt i kommunen skoledistrikt.
Projektet gennemføres i samarbejde mellem Haderslev Kommune og Vejen Kommune.














